Jumaat, 13 Ogos 2010

Berbuka Ape Semalam?

1st of all, aku mtk mahap awal2 sbb gie tayang gambo makanan pagi pagi kt korang... kl korang tgk rase tersiksa, apatah lagi aku yg dok tepekkan gambar tue..

tk kuat iman nie mau aku togok air kt jamban.. cis keji!

eh, semalam korang berbuka ape?? mst sedap kan.. tk kira la masak ke, masak kt pasar ke..

aku semalam 1st time dapat berbuka berdua kt rumah sendiri.. 1st posa hr tue, aku dpt panggilan semboyan dari mak suruh balik shah alam..

gedebak gedebuk singgah kedai sume, aku smp rumah dlm pkl 5.30pm.. yess mari bersilat..

jom tinjau ape yg aku masak.. mane tau bg inspirasi kt korang keee.. aiceeehhhhh!!



aku jumper nie wohoho!! memula aku tgk dia pack banyak.. dlm 30 biji.. pening aku nk amik ke tidak nk amik ke idak.. tk amik, kang kempunan.. amikkkkkkkkk la jgkkkk..

pastu smp kaunter budak tue cakap, NIE BOLEH BELI SIKET2 KAK.. SEBIJI 20 SEN.. ouh adik, mcm ko tau tau ajer ape dlm hati akak nie.. ;p

OKEH.. AKAK NK SEPLOH BIJI DIK! yeay yeayyyyy..



of cossss aku masak sambal.. baru ngam..



nie aku panaskan ajer balik.. lauk sahur hr tue..



nie aku blasah panggil timun air ajer.. eh, btol ke?? suke sukeeee je aku nie..



haa yg nie aku marinate, herman goreng.. dia tue banyak cekadak sket bab bab ayam goreng nie.. nk garing la.. nk kruk kruk la.. sudah nyer, sila goreng sendiri mak nk gie tgk citer EPILOG SYURGA CINTA jap!



bread puding nie aku buat khas sempena nk menghabiskan setok roti dlm petiais.. dh nk xpired dh..

ouh, gambar makanan secara beramai-ramai aku tk smp hati nk amik.. penuh meja ko.. dgn air limau ais lagik, air teh lagik.. perghhh mcm posa setahun tk berbuka buka!!

yer... melampau di situ.. tp nie baru test try tgk mcm mane pola pemakanan hari pertama berbuka puasa.. hohohoho ayat tk blh belah..

so, hr nie, sila masak ala kadar saje yer razila..

sekian, wassalam..

chiow!

p/s : tgk date kt gambar.. siket punyer lame tahun 2006.. lupe nk set date daaaa..

2 ulasan:

eMMe berkata...

yong, ngape tak amik gambar meja penuh dgn juadah berbuka....huhuhuu...tu lagi syok..rajin la yong masak, me masak 1 lauk leh la..lain tapau...hiks

Razila berkata...

yong tk smp hati la.. hahah.. masak sbb en abang prefer masakan yong.. auwww malewww..