Isnin, 16 Ogos 2010

Home Made Daging Burger..

semalam sebelum pegi baram, singgah en maidin jap beli few things..

aku beli minced meat, daging burger, air presh oren, cheese same cili sos.. dh smp rumah sume baru igt bawang putih lupe nk beli.. rase nk lempang diri sendiri pelan pelan je..

haih..

lepas berbuka semalam, herman dh on projek dia.. alahhh korang tgk tajuk, korang mst tau ape projek dia..

home made daging burger terima kasih kepada rancangan MAN vs FOOD.. kan sbelum si adam tue mentekadarah, dia tunjuk gambar org buat berger la hape la..

dr situ la herman dpt inspirasi.. bagus laki aku nie!



uish baguss.. siap pakai apron lagik sume.. bila aku tanye aku yg dia taruk dlm daging tue, dia kate RAHSIA... aih pigi ddddaaaa...



basuh basuh tapis tapis.. brape kali dia goncang daging tue aku pn tatau.. pening daging tue..



pastu kepal kepal plk nk bentukkan jadi bulat la of coss.. penah ko tgk daging berger 3 segi??

alolololo debab nyer tangan dia.. rase nk gigit gigit smp putus jari jerk! ngap!



dh siap.. pasni mmg aku tkyah susah2 nk beli daging burger.. order je dkt herman!

sesambil herman buat burger tue, aku buat dadih.. tingin plk nk makan.. boleh buat dessert berbuka ptg kang!



nie bukan perasa susu.. nie perasa vanila.. susu kalo, aku dh tebelahak dh dkt singki awal2..

letak dkt peti ais, tgg dia sejuk.. kang makan kang, nyaman ajerrrr...

so, pg nie, awal awal aku dh kejut dia.. pukul 4.30 pg ngkooo.. dia kate nk goreng sendiri daging burger tue..

tk pe la.. tk pe la.. dari aku gatal gatal goreng kang, dibuat nyer org tua tue nangis, sape nk jawab.. aku tk de mood nk memujuk org pagi pagi buta nie..

mamai mamai masuk dapur capai kuali.. aku risau ajer ko telanga peti ais ke, telanga dinding ke.. half open la kate kan mata tue..



siap bertutup tutup lagik daging burger nyer.. selama idup aku masak daging burger, tk penah aku tepikir nk tutup daging tue.. skannnng baru aku tau!



ha'ahhhh pastu taruk plk cheese bagi cair.. nie sume inspirasi MAN vs FOOD la nie..





dh siap.. are u redi bebeh nk ngap??!


jemput makan..

chiow!

2 ulasan:

Ogy berkata...

mak aihhh sodapnyaa...terlioooo..

salam ziarah :)

Razila berkata...

ogy : sodaaaaapppp lagik lagik bile dia masak, kite tgk.. confirm sodap!! haha

terima kasih sudi singgah :)