Sabtu, 21 Ogos 2010

Mari Berbuka Puasa Dengan Meja Yang Penuh :)

gila tk pasan dh habis masak mcm EH, PENUH PULAK ATAS MEJA..

jom tgk ape yg buat meja aku penuh.. tk sengaja okehhhh ;p

kite setat dgn ape yg aku masak dkt kedai yer anak anak..



puding jagung.. nie mmg potong setim la.. tawar hebeh.. tue ader tgh lepak dlm petiais tue..



nie kalo masak nie rugi ajer.. herman tk makan masak labu nie jd beli ajer utk aku dlm 8 ketol setelll..



nie aku pggl tempoyak masak.. mcm biasa la kl dh merepek2 name tue, mmg aku sendiri sendiri la yg pandai2 taruk.. hehehe ape name betol dia eh? herman?? toksah kate makan, pandang pn idak.. eksen gile mamat tue okeh..

skang, mari beralih pd yg aku masak plk..



udang sambal kuning.. lauk nie aku try and error ajer.. bosan kan makan udang sambal.. tp sedap uolsss.. herman pn kate sedap..

goreng udang kejap bg merah2 and asingkan.. serai sebatang ketuk, blender 1 1/2 biji bawang besar, 6 biji cili api ngan kunyit idup sket.. tumis serai dgn bahan blender smp naik minyak/ bau.. kemudian masukkan udang.. tambah gula (sket) dan garam secukup rase.. setel.. senang kan??



brocoli oyster adabi.. aiceh tk blh blah btol name..



anak ikan selar goreng.. time aku tgkp gambar nie, berbunyik bunyik lagik okehh.. mmg fresh dari kuali non stick aku.. makan panas2 garing garing dapppp wooo tulang pn selamba jer blh kunyah :)



maaf yer jika ada yg terganggu dgn visual ini :).. betol tk terpenuh meja??? tp tk membazir wooo..

yg tk habis just ikan dua ekor gn tempoyak masak tue saje.. tue pn buat sahur pg nie..

ok la.. kali nie real punyer nk gie basuh pinggan..

babai..

chiow!

1 ulasan:

eMMe berkata...

aduuihhhh...mcm makan 4 org...hahaha...padahal berdua je kan...tak nak jemput saya ke yong, hahaha!buley bla kan..kan..yong mesti nak ckp cam tu...saya ckp dulu...hehehe...