Rabu, 11 Ogos 2010

Juadah Yang Tiba2 Di Bulan Puasa Sedap Gile

nie kire sesi penyiksaan jgk nie.. lapar lapar gie google gambar makanan sape suruhhhh..

contoh org tak hade keje time rehat.. eh, name pn rehat.. rehat la kan jenab kan kan kan..

so, gambar2 di bawah adalah gambar juadah yg bulan biasa aku tk heran pn tp bila dtg bulan posa, tuuuuuuuu dia.. blh bawak meleleh air liur kl tk dpt..

fuh dasatttt..


mari kite mulakan sesi penyiksaan ini dgn gambar MURTABAK.. ayam ka daging ka, tk kisah.. janji murtabak!

kl hari2 biasa tue, aku lintas hormat ajer dpn gerai jual murtabak.. tp kl bulan posa, gerai murtabak la antara yg terawal aku carik..


kite beralih plk pd ROTI JOHN.. hurmmm tgk tue kawan2.. sos dia melimpahhhh keluar..

nie kl bln posa nie, siap mtk mayonis lebih yer dikkkkk :)


AYAM PERCIK.. tiba tiba memanggil manggil di bulan puasa.. kl tk, mmg aku elak sbb asap dia yg menebal.. perghh lekat kt baju shiottt..

bln posa kalu, i rela.. lekat la asappp.. lekat la asapppp.. tp pasan tk, skang makin kecik cinonet ajer saiz ayam nyer.. anak ayam ape yg dorang bakar tue? :p


pd sesapa yg tatau, nie name nyer kuih BADAK BERENDAM yer anak anak.. nie bln tk posa, aku mmg tk penah jumper.. mmg dorang jual time posa jeke eh??

walaupun kadang kadang naik tebelahak mengunyah kuih nie sbb tekstur dia liat mcm kuih koci, ttp la feveret aku!! ouhh ai sayang you!!!


TEPUNG PELITA yer anak2.. fffuuhhhh geng ai tell youuu.. slurp slurp ajer masuk perott!!

ader satu gerai dkt bazar ramadhan kt umah makpak aku tue, org lain tgh struggle nk menjual nie, dia dh lipat meja nk packing.. canggih ke tk canggih tue??

punyer la sedap smp cepat ajer sold out.. kl lambat, ko berdiri la nganga dpn meja makcik tue..


nie tk lain tk bukan, KERABU PEROT.. beliau nie, posa tk posa, mmg aku carik!! feberet utama niee.. ambooooiiii biasa dia tue sedap sgt tue!!!! hepppppp..

dh.. aku dh tk rela nk continue lagik dh.. tp sebelum aku mengundurkan diri, terima lah..






































SIRAP BANDUNG ya ampunnnnnnnn ala kasimmmmmmmm dapppppp nyerrrrrrr..

chiow!

4 ulasan:

eMMe berkata...

tak batal ke puasa tgk gambar makanan, hhahhaa....tahan2, tak lame dah nak berbuka..hehehehe...

KasihKuAlRayyan berkata...

hahah tk.. nie sebagai ujian.. COBAAN.. COBAAN.. COBAAN..

MY HEART berkata...

Ko memang yong.. ni satu penyiksaan jiwa dan raga aku ni namanya. perut aku tadi elok jer, masuk blog ko terus berdondang sayang...

alahai... nak balik.... *tetiba*

KasihKuAlRayyan berkata...

beb : haha ya ampunnnnnn...